NHG kjøper Hotel Riviera
Hotel Riviera ligger i vannkanten på Verket, det tidligere industriområdet der Moss Jernverk og senere M Peterson & Søn hadde sin virksomhet gjennom flere hundre år. Nå står Norwegian Hospitality Group (NHG) klare til å skrive neste kapittel i utviklingen av reiselivsdestinasjonen i Moss.
I 2018 gikk NHG sammen med Höegh Eiendom og startet prosjekteringen av det nye strandhotellet som åpnet dørene i mai 2023. Nå, to og et halvt år senere, går NHG fra å være driftspartner til å bli heleier av det som lenge har vært et av konsernets aller mest ambisiøse hotellprosjekter. Kjøpesummen er oppgitt til å være 550 millioner kroner.
– Dette er et topp moderne grønt spahotell vi har vært dypt engasjert i fra dag én. Gjennom et svært godt samarbeid med Höegh Eiendom fikk vi muligheten til å utforme det hotellet vi ønsket oss. Hotellet er utviklet for å passe inn i vår spahotell-portefølje og vi er derfor svært glade for å nå kjøpe eiendommen, forteller Thor Morten Halvorsen, eier og styreleder i NHG.
Hotel Riviera i Moss har på kort tid etablert seg som en ettertraktet destinasjon langs Oslofjorden og føyer seg sømløst inn i Halvorsens allerede store spa-portefølje med kjente spadestinasjoner som Farris Bad, Son Spa og Strømstad Spa.
– «Vi i Höegh Eiendom er svært fornøyde med at NHG nå blir den langsiktige eieren av Hotel Riviera. Gjennom utviklingen av hotellet har vi hatt et tett og godt samarbeid, og NHGs sterke kompetanse innen drift av destinasjonshoteller gjør dem til den rette aktøren for å videreføre og videreutvikle dette unike tilbudet ved fjordkanten i Moss, sier Jan Erik Kristiansen, direktør for forretningsområde Moss i Höegh Eiendom.
Unik posisjon langs fjorden
Med beliggenhet bare 40 minutter fra Oslo, og med stadig bedre togforbindelser, har hotellet en attraktiv posisjon for konferanser, weekendopphold, forretningsreisende og gjester som søker moderne velværeopplevelser.
Interiøret er designet av Anemone Wille-Våge, som har skapt et uttrykk der sjø og strand, varme materialer og åpne romløsninger er sentrale elementer. Kronen på verket er en unik spa-toppetasje med panoramautsikt.
– I samarbeid med Höegh Eiendom har vi skapt et hotell med en helt egen syden-atmosfære, hvor gjestene virkelig kan oppleve den kortreiste Riviera-følelsen, sier Halvorsen.
Rekordår for NHG
Kjøpet av Hotel Riviera kommer på tampen av et år som går inn i konsernets historiebøker som et av de beste siden oppstarten tilbake på 90-tallet.
– Vi går inn i 2026 med et team og en portefølje av hoteller som vi er svært fornøyde med. Riviera er et ikonisk konsept som styrker vår posisjon i markedet. Nå gleder vi oss til å videreutvikle både hotellet og destinasjonen, avslutter Halvorsen.
Totalt inkluderer porteføljen til NHG 9 hoteller* med 1 323 rom. Selskapet har i overkant av 1 000 medarbeidere og en eiendomsmasse på 100 300 m².
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Thor Morten Halvorsen, eier og styreleder i NHG, 901 85 008 / thor@nhg.no
--
Hotel Riviera er en franchise av Petter Stordalen’s Strawberry hotellkonsern under Nordic Hotels & Resorts merkevaren.
*Farris Bad, Dalen Hotel og MS Henrik Ibsen, Son Spa, Strømstad Spa & Resort, Hotel Riviera, Thon Hotel Linne, Thon Hotel Vettre, Thon Hotel Halden, Home Hotel Park.
- Telefon +47 67 10 20 10
- E-post hello@nhg.no
- Adresse Strandveien 50 1366 Lysaker
© Norwegian Hospitality Group 2025 · All rights reserved